Първи скокове със сноуборд – какво да направите, за да изпитате удоволствие

След инцидента с Шайло Джоли Пит: 7 съвета за начинаещи от инструктор на екстремния спорт

18 януари 2018 г.

Шайло Джоли Пит със сестра си Захара

Снимка: Guliver / Getty Images

11-годишната Шайло - дъщеря на Анджелина Джоли и Брад Пит получи травма след спускане със сноуборд през зимната ваканция.

Детето пострада сериозно, докато се пързаля на писта в Сиера Невада в Калифорния и се наложи да прекара в болница голяма част от ваканцията, пише Entertainment Today и цитира източник, който разказва как момиченцето е счупило ключица по време на спускането си.

То е претърпяло инцидента, докато се е наслаждавало на любимия си спорт в компанията на братята, сестрите и звездната си майка в зимния курорт. Сега Шайло вече е добре, но е хубаво да знаем какво могат да правят и да не правят младите сноубордисти, за да не пострадат като нея.

Снимка: Guliver / iStock

„Всяко дете, независимо дали е самоуверено или притеснително, може да сбърка, когато опитва нещо ново", обяснява сноуборд и ски инструктора на Новите родители.

"А всички искат да почувстват вятъра в косите и магията на снежния спорт, само че той е много екстремен и, ако нямат възможност да се запишат на курс, където всичко би трябвало да им бъде обяснено, ще трябва да бъдат изключително внимателни, защото всяка грешка в зимната планина е потенциална опасност." 

Ето няколко съвета за начинаещи преди първото спускане:

1. Когато избирате дъска за сноуборд, мерете я така, че височината ѝ да е между ноздрите и челото. Трябват ви и меки автомати и удобни обувки, които да бъдат стегнати по крака, но не прекалено.

2. За да фиксирате автоматите в правилно положение върху дъската, сложете я на равно място да легне върху базата, стъпете зад нея с леко раздалечени крака – на ширината на раменете, като краката ви сочат към носа и към опашката на борда.

Това положение трябва да ви е удобно за клякане и да е стабилно.

3. След като фиксирате автоматите, обуйте обувките, които трябва да са здраво стегнати около краката, защото, ако са разхлабени, няма да има добър контрол над дъската.

4. Всякакви панталони, анцузи и клинове трябва да бъдат над обувките, а не подпъхнати в тях, тъй като може да се получат ожулвания по време на тренировките и спусканията.

5. Започнете да се учите на склон със съвсем лек наклон, който завършва с напълно равно място на пистата, където снегът е добре обработен.

Снимка: Guliver / iStock

6. Фиксирайте предния крак, така че да сочи в посока към носа на дъската върху нея. Изправете се и със свободния крак стъпете пред борда, и със съвсем малки стъпки се приучете да се придвижвате – да обръщате дъската в различни посоки.

7. След като привикнете с дъската, започнете да се отбутвате със свободния крак.

"Това е първата тренировка, която можете да пробвате сами. Оттам нататък ви очаква много падане и ставане, затова, за по-нататък ви препоръчвам уроци и практика под контрола на инструктор, за да усвоите постепенно този толкова красив, но и опасен спорт!"

Записа: Марина Атанасова

Коментари
Последни видеа