Как да облекчите болките в гърба по време на бременност

Ето няколко лесни начина, които ще ви помогнат да се почувствате по-добре

25 септември 2021 г.

Снимка: Shutterstock

Болките в гърба са един от неприятните моменти през деветте месеца, но и за този проблем има решение. Те обикновено засягат лумбалната област и се смятат за един от най-честите и досадни странични „ефекти“ на бременността.

Най-често се появяват през първия и третия триместър. Усещат се предимно в тазовата част, отстрани на опашната кост и пояса. Няма специфично лечение, но има начини да се облекчат симптомите.

Снимка: Shutterstock

Коя е причината

Всъщност тя не е една. Причините за тези болки са многобройни. Но сред основните са следните няколко.

- На първо място е наддаването на тегло. Затова и лекарите препоръчват да не се пълнее твърде много, защото бременността далеч не означава да се храните за двама, трима, петима и изобщо за цяла армия.

- Причина може да са и постуралните промени в гръбначния стълб поради нарушената стойка, което причинява и болки в гърба.

- Виновни са и хормоналните промени, целящи да подготвят тазовата област за раждането и които играят ключова роля за увеличаване гъвкавостта на връзките, поддържащи гръбначния стълб.

В този смисъл тези болки могат да се определят и като физиологични. Но могат да бъдат повлияни от начина на живот.

Снимка: Shutterstock

Как може да си помогнете

На първо място внимавайте за килограмите. Което не означава да гладувате, а просто да се храните разумно през всичките девет месеца. Промяната в теглото всъщност се отразява най-негативно на гръбначния стълб.

Правете редовно упражнения, подходящи за състоянието ви, и се движете, колкото можете повече. Стига да нямате противопоказания, разбира се.

Срещу болките в гърба много помага и ходенето с боси крака, тъй като по стъпалата има множество нервни центрове, които се стимулират и дават „правилен“ сигнал на тялото.

Полезно е и плуването, както и всички упражнения във вода, тъй като отнемат от тежестта на тялото. Стречингът също облекчава болките в гърба.

Избягвайте да носите обувки с токчета, тъй като те още повече пречат на баланса на тялото и натоварват допълнително гръбначния стълб. А ако се наложи да постоите по-дълго на крака на едно място, сменяйте често позицията си и гледайте да не се изкривявате, нарушавайки тежестта на тялото.

Когато имате възможност полягайте за десетина минути или изпъвайте краката си на по-високо. И в никакъв случай не носете тежести и не правете резки движения, които увеличават напрежението в гърба.

Избягвайте също така да спите по гръб. Особено в последните месеци, най-добрата поза за спане е настрани, с възглавница между краката.

По материали от Bambinopoli

Коментари
Последни видеа

Ако ти ме помниш

25 октомври 2021 г.