Няколко големи грешки при правенето на салата

Диетолози казват какво да избягваме

11 ноември 2018 г.

Снимки: Shutterstock

Не винаги салатите помагат да се освободим от излишните килограми, дори на пръв поглед да изглеждат съвсем диетична храна. По думите на експерти, много хора изобщо не се замислят над това, че при приготвянето на салатите допускат няколко големи грешки. 

Най-разпространеното прегрешение е прекаленото добавяне на сосове и дресинги, които съдържат много калории и мазнини, пише medikforum.ru. "Например, в две супени лъжици млечен сос, който е типичен за ресторантите тип бързо хранене, се съдържат 228 калории и 23 г мазнини", казват диетолози.

Мазнини в салата с много зеленчуци по принцип е добре да присъстват, защото наличието им способства усвояването от човешкия организъм на нутриенти с растителен произход. Диетолозите съветват да се използват за подправяне студено пресован зехтин и то не повече от 1 супена лъжица (която съдържа 120 калории) на 600 г салата, или краве сирене. Според тях, най-подходящото за салата е фета - в него има много белтъци, витамини, минерали и не толкова много мазнини, както в жълтите сирена. Също така е много полезно да се използва за подправяне лимонов сок или ябълков оцет, които спомагат отвеждането на мазнините от организма.  

Специалистите са категорично против добавянето в салатите на колбаси, както и на печени или мариновани зеленчуци. За най-здравословните и в същото време хранителни елементи на салатата, те препоръчват белтъчини, под формата на бобови, яйца, пилешко, риба.

Надя Горанова

Коментари
Последни видеа