5 източника на естествени пробиотици

Които поддържат здравето и имунитета

05 октомври 2019 г.

Снимка: Shutterstock

Здравето и имунитетът ни зависят директно от състоянието на храносмилателната система и най-вече от бактериалното равновесие в в нея. А, за да осигурим добра микрофлора, специалистите препоръчват да ядем храни, които са източник на пробиотици.
Ето 5 от тях, които се грижат за „добрите“ бактерии в червата.

Кефир. Един от най-добрите продукти за здравето на червата. За разлика от киселото мляко, кефирът съдържа дрожди и полезни бактерии, които стимулират растежа на полезните бактерии. 
Кефирът повишава имунитета, намалява кръвната захар, повлиява добре стомашно-чревни заболявания, изчиства мазнините от черния дроб.
Кефирът е особено полезен при алергии.

Зелени банани. Те съдържат много нишесте, неразтворими влакна целулоза, витамини и минерали, които заедно осигуряват здравето на червата.

Кисело зеле. В него пробиотиците се създават в процеса на ферментация. Когато ядем кисело зеле, в червата се множат и активизират полезни бактерии, които защитават от патогенната микрофлора, от кандидоза, от вирусни и гъбични инфекции.

Картофи. Варените и задушени картофи са един от най-добрите източници на нишесте. И преминавайки първо през тънките, а след това и през дебелото черво, нишестето дава храна на добрите бактерии и им помага да се намножат и да създадат устойчиви колонии. 

Чесън. Всекидневната употреба на пресен чесън поддържа храносмилателната система. Чесънът е един от продуктите с мощно антимикробно действие, който убива вредните бактерии в червата.

Източник: medikforum.ru,адаптация Мона Василева

 

Коментари
Последни видеа

Разговор

19 октомври 2019 г.