Калории, глад, спорт - 5 мита за отслабването

Няма причина да им вярвате

10 март 2020 г.

Снимка: Guliver / iStock

Ефективни ли са начините за отслабване, които са особено популярни, и на кои диети да не вярваме. Ама въобще. Ето 5 поплярни мита, представени от MedikForum

Мит 1: За да отслабнете, трябва усилено да тренирате

Добрата новина за тези, които не си падат по спорта е, че не е задължително да тренирате. 
Физическата активност е нужна и важна за здравето, но можете да свалите половин до 1 килограм на седмица, създавайки дефицит от 500 калории на ден, и без физически упражнения.

Мит 2. Нужно е да се гладува, да не се яде пица, за да отслабнем

16% от хората, които правят планове за отслабване, пропускат едно хранене. Ако пропускате обяда или вечерята от време на време, това няма да доведе до трайни щети, но ако целенасочено ядете само 1 ли 2 пъти дневно, това може да ви докара трайни проблеми с обмяната на веществата. Възможно е на това еднократно хранене вие да погълнете повече калории, отколкото, ако се храните нормално - с три планирани хранения на ден.

Мит 3. Намаляването на калориите на порцията, ще ви държи гладни цял ден

Отслабването наистина зависи от намаляването на калориите и вие задължително трябва да изгорите повече отколкото приемате. Това обаче не означава гладуване. Достатъчно е да избирате продукти, които добре засищат: белтъчини, листни зеленчуци, пълнозърнест хляб и необработени зърнени храни.

Мит 4. Важно е да се спазва „диета за отслабване“

Не. Нужно е да се създаде дефицит на калории – да се приемат по-малко, а при ежедневните ни дейности да изразходваме повече. Тези, които се подлагат на специални диети, за 12 месеца качват допълнителни килограми. Диетите за отслабване са скучни, липсва им разнообразие и обичайно са толкова строги, че трудно се спазват. Тези диети толкова уморяват, че веднага след тях човек е склонен да преяде. Не „се подлагайте на диета“ - разработете си план за здравословно хранене, което отговоря на потребностите ви.

Мит 5. Отслабването невъзможно: „ ще съм дебела завинаги“

Намалили сте размера на порциите, а не виждате резултат и мислите, че тялото ви изневерява и, че нищо не може да се направи, за да свалите омразните 5 – 7 килограма. Това е много разпространен мит. Изследванията сочат, че хората ядат много повече , отколкото мислят. Няма как да изчислите на око колко калории приемате - нужно е да се проследи всичко, което ядете и пиете. Единствено този подход ще ви даде точната картина.

Коментари
Последни видеа