Спортът лекува послеродовата депресия

Достатъчно е да се разхождате с количката в парка

Снимка: Guliver / iStock

Последни проучвания сочат, че тренировките по време на бременността и след раждането носят полза и значително намаляват риска от послеродова депресия. Достатъчни са дори разходки в парка с детската количка, за да се постигне желаният ефект, пише The Daily Mail.

Учените проследили 1000 майки, които имали тренировъчна програма по време на бременността и след раждането. И сравнили резултатите им с такива, които не са тренирали и имали изразени признаци на депресия.
Проблемът с депресията след раждане се оказа по-сериозен отколкото се предполагаше преди. На първо място, защото много жени не си дават реална сметка за състоянието и не търсят помощ.
А нови проучвания доказаха, че от депресия страда не само майката, но и новороденото. Което може да се отрази на емоционалното както и на цялостното му развитие.

„Едни от симптомите на депресията са тевожност, раздразнителност, умора, панически атаки, страх да не нарани бебето, отказ от кърмене“, обяснява д-р Селия Алверес Буено, ръководител на проучването от Университета Castilla-La Mancha в Испания.
Тези признаци се проявяват в първите 4 седмици след раждане, но могат да продължат и няколко години и да се задълбочат.
Смята се, че са сериозни и налагат лекарска помощ, ако продължат повече от 2 седмици.

Учените съветват майките веднага след раждането да вземат мерки- да се движат всеки ден поне по 30 минути - да се разхождат повече, да ходят пеша, да правят дихателни упражнения и да се занимават с аеробика и то всеки ден.
Полезни са още йога, пилатес и стечинг, които могат да се практикуват както по време на бременността, така и след раждането.
Според учените физическите упражнения могат да постигнат по-добър резултат от антидепресантите.

Мона Василева

Коментари
Последни видеа

Всяко утро

01 февруари 2023 г.