Депресия в изолация: Решението е структурирано ежедневие

Ставайте в нормалния за работен ден час, увеличете физическата активност за сметка на храната

22 март 2020 г.

Снимка: Shutterstock

Поддържането на структурирано ежедневие е сред начините да се разминем с депресията от изолацията във време на пандемия.

Ставането в нормалния за работен ден час, скокът в дрехи, различни от пижамата и дистанционното отмятане на задачи онлайн

Ни държи здраво стъпили на земята, макар и в домашните пантофи

„Увеличете физическата активност за сметка на храната, а ако работата ви не позволява управление от вкъщи, общувайте пълноценно с близките си. Човечеството има къса памет за лошите моменти в историята. Пандемии и зарази е имало и преди. Ако приемем каранитната от коронавируса като временна ситуация със своите параметри, и в това време развиваме ученията си и извличаме ползи от прекараното време у дома, ще се върнем по-бързо към чувството си за нормалност. И ще сме променени към по-добро.“, заяви психологът Детелина Стаменова пред bTV.

Общото мнение на специалистите е, че пациентите, които по принцип са по-тревожни и невротични, са се мобилизирали и се справят по-добре под карантина. Докато

Тези, които са по-обрани в емоциите си и трудно ги изразяват, в момента се разпадат емоционално

„Въжетата се късат, когато човек остане насаме с истинските си проблеми. Котвите на нормалността са в нас, трябва само да ги преоткрием, за да се държим психически – дали това е семейството, работата, или изкуството… Наложените мерки от държавата не са плод на случайно хрумване от онзи ден, това са протоколи, разработени от преди 10 години за това какво се прави в случай на пандемия.“, обясни Стаменова.  

Феноменът с изкупуването на тоалетната хартия в цял свят

Тя си обяснава с ходенето на гърне в детството като първата сериозна демонстрация на контрол върху тялото. Запасявайки се с колосални количества санитарен материал ние добиваме чувство за ирационален контрол в бедствената ситуация.

Цеци Илиева

Коментари
Последни видеа