9 дейности, с които ще изгорите толкова калории, колкото и с бягането

Те са по-скоро приятни занимания, в които може да се включи цялото семейство. Но помагат и срещу заседналия начин на живот

26 Май 2024 г.
9 дейности, с които ще изгорите толкова калории, колкото и с бягането

Използвайте всяка възможност да се качвате по стълби, научете и децата на същото.

Снимка: Shutterstock

Обещаваме си, че от понеделник ще правим редовно гимнастика всяка сутрин. Или ще тичаме поне километър след работа, за да се справим с негативите а заседналия начин на живот. А още по-добре: ще ходим редовно на фитнес, плуване, пилатес, зумба...

Понякога обаче дори много силната мотивация не помага и добрите намерения си остават само в плановете. А причини винаги се намират: липса на време, умора след работа, ангажименти покрай различните занимания на децата, нужда от свободно време за други дейности (кино, срещи с приятели, гости при баба и дядо...).

Има начини да се справите, при това като включите и децата. Предлагаме ви 9 дейности (да, дейности, а не двигателни активности!), с които ще изгорите толкова калории, колкото и с бягането. Освен това, включвайки и децата, ще им създадете здравословни навици, ще им помогнете да се движат повече и неусетно ще постигнете мечтаната форма, заради която всъщност сте си обещали повече движение.

Танцуването у дома носи много ползи.

Снимка: Shutterstock

1. Организирайте си танцуване у дома

Никой не отрича или подценява ефекта от танците. Тук обаче става дума за друг вид танци. Тези у дома. Не е задължително да се запишете на курс или да търсите партньор (ако става дума за латино танци). Ефект има, когато танцувате свободно у дома по начин, който на вас ви харесва, и на музика, която ви вдъхновява и ви носи положителни емоции. Важното е да го правите всеки ден.

Освен това така може да импровизирате и всеки път да сменяте музиката, което ще ви даде възможност да опитвате различни стилове. И е не само полезно за тялото, но и за духа, защото е забавно, прогонва лошото настроение и стреса, и ви кара да се усмихвате повече. За час и половина танцуване ще изгорите същите калории като за 1 час бягане.

2. Почистете къщата

Тази досадна на пръв поглед дейност може да се превърне в приятно занимание, ако смените мотивацията и включите и останалите членове на семейството. Докато чистите дома, всъщност извършвате различни движения и изгаряте калории, а това ви помага да свалите неусетно излишните няколко килограма и да се стегнете. И в същото време почиствате дома, без да се дразните или изморявате от тази дейност. А като присъедините другите от семейството, ще свършите работата много по-бързо и неусетно, ще се забавлявате заедно, а и ще научите децата на важен урок – да подреждат и почистват стаята си. Два часа чистене се равнява на 1 час бягане, така че си заслужава.

3. Забравете за асансьора

Това е нещо, което със сигурност сте чували, но си признайте честно, с ръка на сърцето, спазвате ли го редовно? Ако не си спестявате стълбите всеки път, когато трябва да ги изкачвате, за 1 час и 15 минути ще изгорите калории като за 1 час тичане в парка.

4. Почистете растенията от плевели в градина

Нямате градина? Със сигурност около сградата, в която живеете, има някакви зелени площи и растения, които се нуждаят от почистване и грижи. А ако няма такива, направете с децата една приятна разходка в парк или някъде сред природата, като добавите в раниците ръкавици и торби за смет. Така показвате на децата как трябва да уважават природата и да се грижат за нея. Освен това плевенето и поддържането на растителността е чудесна двигателна активност, тъй като включва навеждане, изправяне, клякане, протягане, натоварване както на ръцете, така и на краката. Изобщо не е за подценяване, може и мускулна треска да имате на финала, ако не сте съвсем във форма. Час и половина плевене на градината е равносилно на 1 час джонинг. Не на последно място – това е дейност, която се извършва на открито, а това е важно за насищане на организма с полезния вит. D.

5. Качете се на велоергометъра и вземете книга

Велоергометърът е много удобна и скъпа закачалка за дрехи. Няма начин да не сте си го казвали поне веднъж, ако в прилив на ентусиазъм сте си купили този уред, но се сещате да го използвате от дъжд на вятър. Предлагаме ви друг вариант, който може и да ви се стори по-интересен, защото съчетава 2 в 1: тренировка с четене на любимата книга (на хартия или в електронен вариант, а защо не и аудио – последното може да комбинирате и с каране на колело). Номерът тук е, че пестите време. Не се налага да се лишавате от едното занимание за сметка на другото, а ги съчетавате успешно. И изведнъж ще откриете как все по-често си спомняте за уреда и нямате нищо против да го използвате. Час и половина въртене на педалите е точно, колкото 1 час бягане. В зависимост от бъзината, с която четете, може да напреднете много в историята, която сте започнали.

6. Вземате си студен душ

Доказано е, че редуването на топъл и студен душ има изключително добър ефект за кожата, кръвообращението и имунитета. Но ако свикнете да стоите по-продължително време под студената струя, ще изгорите калории, ще тонизирате тялото и ще отслабнете. При това само за половин час под душа. За да изгорите същото количество калории ще трябва да тичате поне 1 час.

7. Излезте на шопинг

Другият път, когато партньорът ви измърмори, че си губите времето в магазина, докато избирате по-зелената салата или по-червените домати, а децата изпръхтят нервно, защото обикаляте от поне час из етажите на мола, за да им откриете най-подходящите за есента дрехи (таткото предвидливо си е намерил изключително важна работа точно в този момент), не бързайте да се оправдавате или спорите. Само спокойно покажете на телефона колко км всъщност сте извървели по този начин. По-конкретно: за 2 часа обикаляне сте изгорили калории като за 1 час бягане.

Смехът носи не само положителни емоции, но и гори калории.

Снимка: Shutterstock

8. Смейте се заедно

Смехът е здраве – това е добре известно на всички. Той носи куп ползи както във физическо отношение, така и за психиката. И е най-бързият начин за справяне със стреса, тревожността и депресията. Но има и още един плюс – помага за отслабването, защото гори калории, и тонизира мускулатурата на корема, заради вибрациите, които се предават към тази част от тялото. Не на последно място – като включите цялото семейство, всъщност работите за сплотяването и укрепването на невидимите връзки. Какъв е ефектът? 3 часа искрен смях е ране на 1 час тичане.

9. Правете секс по-често

Подлагате го на съмнение? Истината е, че сексът носи и такава полза, наред с удоволствието. И е важен елемент за отношенията в двойката. Калориите, които ще изгорите за 1 час бягане са точно, колкото и тези, които ще стопите с 2 интензивни секс сесии (с достигане на оргазъм) в продължение на един час.

Деси Тодорова по материали от Melarossa

Да поговорим

Полезни съвети за майките, които искат да спортуват, но не могат

Здраве

Защо и как трябва да спортуват хората над 50

Още от Здраве

Майка кърми бебето си. Снимка: Getty

Имунолог разказва защо адаптираното мляко никога няма да замени кърмата

Плуването носи редица ползи за малчуганите.

Снимка: Shutterstock

6 неочаквани ползи от плуването за децата

Спонтаннията аборт е една от най-често срещаните тревоги на бременните жени.

Снимка: Shutterstock

Най-важното, което трябва да знаете за спонтанния аборт

Ръстът на детето в голяма степен зависи от височината на бащата.

Снимка: Shutterstock

6 неща, които можете да наследите само от баща си

В топлото време най-малките най-силно страдат.

Снимка: Shutterstock

Как да разпознаем, че на бебето му е топло

Коментари

Трябва да сте регистриран потребител за да напишете коментар

Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание.

Виж всички коментари

Най нови

Изборът на материали за рисуване е също важен за децата.

Снимка: Shutterstock

Вижте още

Снимка: Guliver / iStock

Здраве

Ръст и тегло на бебето до 1 година

Какви са нормите месец по месец и на какво може да се дължат отклоненията от тях

Снимка: Guliver / iStock

Здраве

9 ранни признака на аутизъм

Главната задача на родителите е да ги разпознаят

Илюстрация: Guliver / iStock

Здраве

Ужас: детето има глисти

Как да разпознаем паразитите и какво може да направим

По възраст

Изборът на материали за рисуване е също важен за децата.

Снимка: Shutterstock

Да поговорим

С какво е най-добре да рисуват децата

Оцветяването е занимание, което носи много ползи на най-малките

Бебе, което се усмихва. Снимка: Guliver / Getty

 

Да поговорим

Кога бебето започва да се усмихва

Защо смехът е толкова важен признак на развитието

Роби Уилямс. Снимка: Getty

Заедно

Роби Уилямс на благотворителен мач със съпругата и децата си

Певецът откри спортното събитие Soccer Aid, пристигайки на стадиона със съпругата и дъщерите си