12 ефективни метода да трансформирате живота си, когато се чувствате изцедени

Ето как да намерите сили да продължите напред и да откриете отново смисъл в нещата, които ви вълнуват

15 Ноември 2021 г.
12 ефективни метода да трансформирате живота си, когато се чувствате изцедени

Снимка: Shutterstock

Ако винаги правя това, което винаги съм правил, винаги ще получавам това, което вече имам.

Хенри Форд

Познавате ли усещането: Още няма обяд, а вие вече сте на трета чаша кафе и умът ви е изключил? Вие сте изцедени - физически, психически и емоционално. Вие сте безразлични към нещата, които носят радост. Мотивация? Забравете. Раздразнителност? Не се съмнявайте.

Твърде често изтощението следва успеха. Но да сте съсипани не е симптом за успех. Това е начина, по който тялото ви казва, че сте го забравили.

Макар че двойното еспресо може да ви помогне да изглеждате освежени, дълбоката, фундаментална промяна отнема време. Това е дългосрочна инвестиция във вас самите и трябва да я възприемете точно като такава. Ето защо решихме да споделим с вас тези 12 ефективни метода, подбрани от екипа на Bright Side, с които успешно да трансформирате живота си.

1. Спете като за последно

Вашето тяло е машина. Една красива, автентична и безумно сложна машина, която се нуждае от грижи и почивка. Както изключвате компютъра в края на деня, така трябва да изключвате тялото и ума всяка нощ. Добрият нощен сън буквално почиства мозъка от токсините, които се натрупват през деня, поради което той е от решаващо значение за вашето физическо и психическо благополучие.

2. Съсредоточете се в храненето

Осъзнатото хранене изисква практика. Много практика. Особено ако сте от този тип хора, които хапват набързо с една ръка, докато с другата отговаряте на имейли и телефонни обаждания. Осъзнатото хранене ви предизвиква да разгледате същността на всичко, което консумирате - от къде идва, как е стигнало до чинията ви, каква стойност добавя към тялото ви. Осъзнатото хранене помага да се изгради здрава, устойчива връзка с храната, която отива отвъд простото задоволяване на глада. Това може да повдигне настроението ви, да намали стреса и да доведе до здравословно хранително поведение.

3. Избягвайте кофеина

Кофеинът е стимулант, който влияе директно върху вашата централна нервна система. Ето защо излишък на кафе може да ви докара сърцебиене и главоболие. Ако вече сте чувствате напрегнати или изтощени, двойната доза кафе няма да реши проблема. Вместо това опитайте по-естествени и дългосрочни решения като упражнения и медитация, за да се чувствате енергични и будни. Ако просто не можете да си представите живота без сутрешното си кафе, опитайте да изградите по-съпричастно отношение с него. Насладете се на интензивната миризма и вкус в любимата си чаша. С течение на времето може да приемете ритуала за по-необходим от самото кафе.

4. Станете (и останете) активни

Движението е мощен антистрес стимулант и доказано защитава паметта и умението за мислене. Дали ще се качите на велосипеда или ще пробягате кратко разстояние, дали ще отделите няколко минути за йога или други упражнения, научете се да използвате движението като метод за облекчаване на стреса. Физическата активност сутрин ще ви зададе темпото за останалата част от деня и ще изостри фокуса ви. Опитайте се да заделите поне 10 допълнителни минути за умерена физическа активност всеки ден и бавно ги увеличете до препоръчителните 30 мин. дневно.

5. Намерете спокойствие в мълчанието

Всяка статия за трансформация проповядва медитация и това е така, защото тя наистина работи. Около 80 % от причините за посещенията при лекар са поради проблеми, свързани със стреса. Всички те могат да бъдат предотвратени, ако полагаме малко грижа за себе си чрез медитация. Медитацията може да намали стреса, да повиши имунитета, да подобри съня и евентуално да увеличи щастието. Дори само 5 минути медитация може да озари вашия ден. Плюс това, хората, които медитират всъщност са по-рационални и по-малко тревожни, когато се сблъскат с предизвикателства.

Продължението четете в Мениджър Нюз

Да поговорим

Трите ключа към успешната мотивация на децата

Да поговорим

Когато усетите, че губите мотивация за работа

Образование

Няколко трика за ученици, изгубили мотивация

Още от Да поговорим

Важно е не само да подкрепяме децата, а и да им подомгнем да се развиват.

Снимка: Shutterstock

Как да мотивираме успешно децата

Мъж и жена обърнати с гръб един кам друг. Илюстрация: Shutterstock

Защо любовта не върви

Дете, което плаче. Снимка: Guliver / Getty

„Не плачи“ и други кухи фрази, с които не трябва успокоявате детето

Мартеници с плетка на балгарска шевица. Снимка: Guliver / iStock

Малък Сечко си отиде, дойде Баба Марта

В този период децата преминават през различни етапи на двигатена активност.

Снимка: Shutterstock

Какви движения умеят децата между 12 и 24 месеца

Коментари

Трябва да сте регистриран потребител за да напишете коментар

Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание.

Виж всички коментари

Най нови

Важно е не само да подкрепяме децата, а и да им подомгнем да се развиват.

Снимка: Shutterstock

Не се заседявайте прекалено, а намирайте поводи да ставате от стола.

Снимка: Shutterstock

Новите преживелици на Бъгс Бъни ще се харесат на най-малките зрители.

Снимка: Cartoon Network

Вижте още

Снимка: Guliver / iStock

Здраве

Ръст и тегло на бебето до 1 година

Какви са нормите месец по месец и на какво може да се дължат отклоненията от тях

Снимка: Guliver / iStock

Здраве

9 ранни признака на аутизъм

Главната задача на родителите е да ги разпознаят

Илюстрация: Guliver / iStock

Здраве

Ужас: детето има глисти

Как да разпознаем паразитите и какво може да направим

По възраст

Мъж и жена обърнати с гръб един кам друг. Илюстрация: Shutterstock

Мнение на специалиста

Защо любовта не върви

3 основни грешки, заради които мъжете и жените най-често се разделят

Дете, което плаче. Снимка: Guliver / Getty

Да поговорим

„Не плачи“ и други кухи фрази, с които не трябва успокоявате детето

Как е правилно да утешим плачещото и уплашено хлапе, съветва психолог

Бебе на 3 месеца. Снимка: Shutterstock

Здраве

Защо бебета, родени през март, са специални

6 научни факта го потвърждават

Мартеници с плетка на балгарска шевица. Снимка: Guliver / iStock

Да поговорим

Малък Сечко си отиде, дойде Баба Марта

Традицията да се зачичим с мартеница идва от древността

Отворена книга, чаша кафе и кокичета. Снимка: Getty 

В този период децата преминават през различни етапи на двигатена активност.

Снимка: Shutterstock

Да поговорим

Какви движения умеят децата между 12 и 24 месеца

Етапите, през които минават най-малките, и как да ги насърчим да преодолеят страховете си

Бъдете особено внимателни с жена, премиала през такава загуба.

Снимка: Shutterstock

Здраве

Какво да кажем на жена, претърпяла спонтанен аборт

Загубата на бебето е болезнено събитие, така че внимавайте за думите си

Момиченце с намазани с крем пъпки. Снимка: Getty

Здраве

Три оръжия срещу белезите от варицела

Как да се грижим за пъпките във всеки етап от болестта, разказва д-р Сияна Живкова

Снимка: Guliver / iStock

Мнение на специалиста

5 грешки, които взривяват брака

И не е виновна само свекървата

Дете виси от клон с главата надолу. Снимка: Guliver / Getty

Да поговорим

Не повтаряйте непрекъснато „Внимавай!“

Нека детето направи своите грешки, няма страшно

Отворена книга, чаша кафе и кокичета. Снимка: Getty 

За децата е полезно да се научат да помагат в домашната работа.

Снимка: Shutterstock

Да поговорим

Научете децата да помагат

Полезно е да ги включвате в домашните дейности