Половин минута за рестарт

Лайв коучът Крис Бейли, споделя в блога си проста техника за успешно преминаване от една дейност към друга

19 Март 2021 г.
Половин минута за рестарт

Снимка: Shutterstock

Дишаме непрекъснато, но рядко мислим за това. И все пак дишането определя дали сме тревожни или спокойни, напрегнати или отпуснати (да не говорим за факта, че ни поддържа живи).

Използването на силата на дъха е една от най-простите и ефективни техники за постигане на психическо и физическо благосъстояние.

Това ни води до една от любимите нови тактики за продуктивност: следващият път, когато превключвате между проекти и срещи или се връщате към работата си, след като отговорите на имейл, направете три дълбоки вдишвания.

Това е всичко

Тази половин минута помага на съзнанието да се рестартира и да се съсредоточи върху следващата задача. Тази тактика също помага да се изчисти съзнанието от „остатъчно внимание“ - термин, измислен от професора от университета във Вашингтон Софи Лерой, който се отнася до фрагменти от предишна задача, оставащи в паметта след преминаване към друга дейност.

Ако прескочите от задача А на задача Б, умът все още ще мисли за предишната задача, като пречи да се потопите напълно в текущата задача. Това явление е само една от причините, поради която многозадачността намалява нашата ефективност.

Трикратното вдишване между задачите ще ви помогне да изчистите следите от това остатъчно внимание. Мислете за това като за вид психическо почистване, така, както почистваме масата преди всяко следващо хранене.

Имат ли значения начините, по които правим прочистващите вдишвания

Те могат да бъдат просто три дълбоки вдишвания, независимо с каква продължителност. Но бихте могли да пробвате и няколко различни техники.

„Дишане в кутия“ - техника за задържане на вдишването и издишването. При нея се редуват четири секунди за вдишване, след това четири секунди задържане и четири секунди за издишване.

Упражнението се повтаря три пъти, а асоциацията с кутията е, че все едно изграждате кутия с дъха, където дължината на „стените“ е четири секунди.

Друг вариант е дихателната техника „4-7-8“, при която вдишвате за четири секунди, задържате дъха си за седем секунди и издишвате за осем секунди.

Този модел се препоръчва за  намаляване на тревожността и помага при проблеми със заспиването вечер.

Последният вариант, който трябва да опитате, е техниката на дишане „5-5-5“. Изследванията показват, че ритъмът на вдишване и издишване от 5,5 секунди е оптималната дихателна честота за постигане на по-висока вариабилност на сърдечната честота, което от своя страна е свързано с подобряване на физическо и психическо благосъстояние.

Три дълбоки вдишвания е проста, ефективна и напълно безплатна техника, която ще отнеме по-малко от минута, дори ако правите много дълги вдишвания. Опитайте следващия път, когато почувствате, че умът ви отчаяно от тема в тема.

Мениджър Нюз

 

Да поговорим

SOS-признаците, че e време за почивка

Да поговорим

Почивката не е стъпка назад

Да поговорим

Самотните майки спят повече и имат повече време за почивка

Още от Да поговорим

По тази изключително важна тема колегите от Obekti.bg разговарят в новия епизод на своята подкаст поредица.

Илюстрация: Shutterstock

Добри практики в работата между психиатри и психотерапевти – на фокус в подкаста на Obekti.bg

Не всичко в живота е само черно и бяло, така че започнете да мислите цветно.

Снимка: Shutterstock

3 начина на мислене, с които сами се правите нещастни

Дете виси от клон с главата надолу. Снимка: Guliver / Getty

Не повтаряйте непрекъснато „Внимавай!“

Има начини да разберете кога партньорът ви казва истината.

Снимка: Shutterstock

Как да разберете дали съпругът ви лъже

За децата е полезно да се научат да помагат в домашната работа.

Снимка: Shutterstock

Научете децата да помагат

Коментари

Трябва да сте регистриран потребител за да напишете коментар

Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание.

Виж всички коментари

Най нови

По тази изключително важна тема колегите от Obekti.bg разговарят в новия епизод на своята подкаст поредица.

Илюстрация: Shutterstock

Не всичко в живота е само черно и бяло, така че започнете да мислите цветно.

Снимка: Shutterstock

Образователна платформа ще бъде с безплатен достъп за всички ученици от 1. до 3. клас включително.

Снимка: издателство Клет България

Бъдете особено внимателни с жена, премиала през такава загуба.

Снимка: Shutterstock

Вижте още

Снимка: Guliver / iStock

Здраве

Ръст и тегло на бебето до 1 година

Какви са нормите месец по месец и на какво може да се дължат отклоненията от тях

Снимка: Guliver / iStock

Здраве

9 ранни признака на аутизъм

Главната задача на родителите е да ги разпознаят

Илюстрация: Guliver / iStock

Здраве

Ужас: детето има глисти

Как да разпознаем паразитите и какво може да направим

По възраст

Бъдете особено внимателни с жена, премиала през такава загуба.

Снимка: Shutterstock

Здраве

Какво да кажем на жена, претърпяла спонтанен аборт

Загубата на бебето е болезнено събитие, така че внимавайте за думите си

Момиченце с намазани с крем пъпки. Снимка: Getty

Здраве

Три оръжия срещу белезите от варицела

Как да се грижим за пъпките във всеки етап от болестта, разказва д-р Сияна Живкова

Снимка: Guliver / iStock

Мнение на специалиста

5 грешки, които взривяват брака

И не е виновна само свекървата

Дете виси от клон с главата надолу. Снимка: Guliver / Getty

Да поговорим

Не повтаряйте непрекъснато „Внимавай!“

Нека детето направи своите грешки, няма страшно

Отворена книга, чаша кафе и кокичета. Снимка: Getty 

За децата е полезно да се научат да помагат в домашната работа.

Снимка: Shutterstock

Да поговорим

Научете децата да помагат

Полезно е да ги включвате в домашните дейности