Плодов шейк всеки ден за бързо забременяване

Витамин D и омега-3 увеличават шанса за дете с 5%

02 август 2019 г.
Следвайте ни в Google
Плодов шейк всеки ден за бързо забременяване

Снимка: Guliver / iStock

Фруктово смути с допълнителни омега-3 мастни киселини и витамин D увеличава с 5 на сто шанса на двойките, които имат репродуктивни проблеми, да заченат. То обаче трябва всеки ден да присъства в менюто. 
Двете съставки на шейка активизират сперматозоидите и подобряват условията в матката като улесняват забременяването.

Специално приготвената напитка съдържа същите омега-3 мастни киселини, както порция сьомга, и достатъчно витамин D.
Смутито, което забъркват учените, има същия ефект като консумацията на сьомга и на мултивитамини. Плодовият коктейл е особено полезен за тези, които се подлагат на инвитро процедури и е евтин и надежден начин те да увеличат шансовете си, според учените. Той е и от полза и за тези, които искат по-бързо да заченат бебе и по естествен начин.

В проучването на британски учени от университета в Саутхемптън, цитирано от The Daily Mail , взели участие 102 двойки.
Доброволците били разделени на 2 групи, които в продължение на 6 седмици преди инвитро процедурите всеки ден изпивали по 200 грама плодов сок. Като първата група приемала смути с добавени допълнително 2 грама омега-3 мастни киселини, 10 мг витамин D, витамин С и фолиева киселина. Втората група пила обичайното плодово смути.

Шейкът на доброволците от първата група съдържал хранителни вещества, които може да си осигурим със средиземноморската диета. Към него обаче имало добавен и зехтин. А при втората група – слънчогледово олио.

Проучването доказва, че при първата група шансовете за забременяване нараснали 4,3% спрямо втората.
След това учените наблюдавали 750-те ембриона, получени при инвитро процедурите. Оказало се, че ембрионите на първата група доброволци съзрявали 6 часа по-бързо в сравнение с тези на втората.

„И предишни проучвания са доказвали, че омега -3 мастните киселини са жизнено необходими на сперматозоидите и, благодарение на тях, те стават по-добри плувци. А пък витамин D прави матката по-гостоприемна за оплодената яйцеклетка и тя успешно се „загнездва“ в нея, за да се развие по-нататък. Проблемът е как да убедим двойките да пият тези добавки. Оказа се, че смутито е добър вариант“, обяснява д-р Александра Кермак, ръководител на проучването.

И ако таблетките са нещо, което забравяме да вземем, каната със смути може да стои в хладилника и на масата всеки ден.
Мона Василева

Здраве

Ново детайлно изследване за мъжкото безплодие

Хранене

В менюто – 10 плода и зеленчука всеки ден

Здраве

Как да си набавим слънчевия витамин D

Още от Хранене

Дете яде сладолед. Снимка: Shutterstock

Детето пита: Кой е изобретил сладоледа

Жена яде диня.

Снимка: Shutterstock

Колко диня да ядем на ден

Семейство се разхожда в парк.

Снимка: Shutterstock

15 съвета за по-здравословен начин на живот

Черни и зелени маслини.

Снимка: Shutterstock

Кои маслини са по-полезни – черните или зелените

Жена, която кърми бебето си. Снимка: Shutterstock

 

Кърмата не достига: 5 съвета как да я увеличим

Коментари

Трябва да сте регистриран потребител за да напишете коментар

Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание.

Виж всички коментари

Вижте още

Снимка: Guliver / iStock

Здраве

Ръст и тегло на бебето до 1 година

Какви са нормите месец по месец и на какво може да се дължат отклоненията от тях

Снимка: Guliver / iStock

Здраве

9 ранни признака на аутизъм

Главната задача на родителите е да ги разпознаят

Илюстрация: Guliver / iStock

Здраве

Ужас: детето има глисти

Как да разпознаем паразитите и какво може да направим

По възраст

Мъж и бременна жена си говорят. Снимка: Shutterstock

 

Бременност и раждане

7 неща, с които ще трябва да се простите, когато решите да имате дете

Обмислете хитър план, за да се подготвите предварително  

Момче, което чопли пъпка пред огледалото. Снимка: Shutterstock

Здраве

Акне: ужасът на тийнейджъра

Разчоплянето на пъпката винаги остава белег, обяснява дерматологът д-р Сияна Живкова

Роналдо и Джорджина.Снимка: Instagram

Заедно

Роналдо и Джорджина вдигнаха дългоочаквана сватба

Най-богатият футболист в света се ожени след 10 -годишна връзка и 2 общи деца
Здраве

Как да изберем детски обеци – безопасност, удобство и красив дизайн

Ще улесним трудната задача за родителите

Разтворена книга, море, чаша кафе. Снимка: Shutterstock

 

Жена гледа тест за бременност. Снимка: Shutterstock

 

Здраве

Кръвен тест доказва извънматочна бременност

Тютюнопушенето увеличава риска 2,5 пъти

Баща държи в ръце двете си деца. Снимка: Shutterstock

Здраве

„Концентрирай се“- безполезни съвети към свръхактивното дете

Как да стимулирате хлапе със синдром на хиперактивност и дефицит на вниманието

Дете яде сладолед. Снимка: Shutterstock

Здраве

Детето пита: Кой е изобретил сладоледа

Няма един създател, рецептите се развиват и усъвършенстват в продължение на много векове