Волни съчетания с тиквичка

Три ястия, в които ще се влюбите

Снимка: Guliver / iStock

Тя съдържа малко калории, почти никаква захар, гликемичният ѝ индекс е нисък, но микроелементите и полезните съставки в нея са много. Затова и препоръчват тиквичката в диети за отслабване или хранителни режими на спортисти, за възстановяване след болест...

Но вие вероятно знаете всичко това, както и че тиквичката е суперзеленчук - предпочитана и от здрави хора, които обичат да се хранят разнообразно. Именно в това е въпросът – как да я сготвите по-различно.

Италианците приготвят паста с нея, французите я предпочитат сурова или съвсем леко бланширана, вегетарианците обожават солената торта с тиквички. Ето как да я направите в три варианта:

Солена торта

Изпържете 2-3 обелени и нарязани на кръгчета тиквички в гореща мазнина, като преди това ги оваляте в малко сол и брашно. Отделно сварете 300 г ориз в 1 л зеленчуков бульон и подправете с червен и черен пипер на вкус. После разбъркайте киселото мляко с нарязания на ситно чесън и копър и с двете яйца, за да се получи гладка заливка.

Във форма за торта наредете ред тиквички, ред ориз, ред млечно-яйчена смес и запечете тортата за 15-ина минути в гореща фурна.

Ако не ви се занимава с печене, можете да си го спестите, както и да си запазите двете яйца за някакъв десерт, да речем. В този случай просто слагайте между тиквичките и ориза кисело мляко с чесън и копър и да я сервирате охладена.

 

Снимка: Guliver / iStock


Паста с тиквички

Сварете 400 г спагети в 2 л горещ подсолен зеленчуков бульон и гледайте да останат ал денте – крехки, но твърди. Прецедете, и във все още врящата вода пуснете 2 тиквички, но преди това измити и нарязани на много фини ленти – може да ги минете през месомелачката. След 3-4 минути прецедете и тях, смесете ги със спагетите и добавете по 2 с. л. от каквото обичате, например кедрови ядки, 2 с. л. каперси от консерва, натрошено сирене.

Тиквички с пилешко

Първо нарежете на кубчета 200 г пилешко филе и го сварете в подсолена вода. После смесете мед, зехтин и сок от лайм в равни количества и добавете соев сос, но с него – по-внимателно, за да не пресолите манджата. Тиквичката и 1-2 моркова настържете сурови. Разбъркайте всичко, изброено дотук, поръсете с нарязан пресен лук и, ако обичате, 2 щипки настърган джинджифил.

Можете да хапвате тези ястия и топли, и студени. Поднесете ги на децата с айрян, а вие си сипете чаша бяло вино.

Марина Атанасова

Коментари
Последни видеа

Ако ти ме помниш

25 октомври 2021 г.