Влияят ли ранните затруднения в речта на грамотността

Клинично изследване проследява някои тенденции

09 ноември 2016 г.

Снимка: Guliver / iStock

Ново проучване показва, че затрудненията в говора се свързват със затруднения и при четенето, когато детето започне училище, но този ефект отшумява след 8-годишна възраст.

Учените потвърдиха, че ранните затруднения при възприемането на езика, които се проявяват едновременно с нарушения в говора, предсказват проблеми с четенето на възраст 5 и половина и 8. Дислексията в семейството има малък, но значителен ефект върху грамотността и в двете възрасти извън ефектите, които оказват речта и езикът.

„Затрудненията в речта може да са предупредителен знак, но само когато детето по-слабо владее езика. Тогава това може да доведе до значителни проблеми с четенето, особено когато в семейството има някой с дислексия”, казва д-р Марианна Хейю-Томас, водещ автор в Журнала за проучвания в областта на детската психология и психиатрия.

Източник: Science Daily

 

Коментари
Последни видеа