Полезни съвети за майките, които искат да спортуват, но не могат

Движението е изключително важно за здравето, но понякога времето и децата го поставят на по-заден план

23 Февруари 2023 г.
Полезни съвети за майките, които искат да спортуват, но не могат

Снимка: Shutterstock

Да си майка, означава да работиш на пълен работен ден, дори когато си изцяло вкъщи, а професията временно е сложена „на изчакване“. Понякога грижите за бебето или малкото дете, поддържането на дома и всичко останало, което се появява най-неочаквано и най-често е в графа „неотложно“, запълват до последната минута деня и за нищо странично не остава време. А толкова ви се иска да имахте поне половин час само за себе си, който да запълните с някаква гимнастика, полезна за формата и здравето ви…

Ако всичко това ви звучи познато, значи е време за промяна. Между другото, абсолютно същото може да се каже и за татковците, които през първата и втората година на детето са доста по-ангажирани от обичайното.

Добрата новина е, че има начин да отделите – не половин, а даже час или два, стига да организирате програмата си правилно. Ето 7 полезни съвета, подходящи за майки, които много искат да се раздвижат, но не могат.

Снимка: Shutterstock

Възползвайте се максимално от свободното си време

За да бъде аеробната дейност ефективна, трябва да сте в движение поне 20-30 минути (в зависимост от активността). Но всяко движение на тялото е важно, така че дори 5 или 10 минути могат също да са полезни.

Къде да откриете тези 5-10 свободни минути? Много просто. Вместо да чакате пералнята да приключи, използвайте времето да правите аеробни упражнения с импровизирани тежести (бутилките от минерална вода от половин литър са идеални за целта). Или изиграйте кратък сеанс с по-динамични йога асани, докато бебето спи или будува.

Разхождайте се, докато говорите по телефона

Вместо да седите и говорите по телефона, по-добре се изправете и се движете из дома. Няма да повярвате в края на деня какво разстояние сте изминали по този начин.

Освен това е доказано, че човек звучи по-убедително по телефона, когато е прав, а не седнал.

Не ползвайте асансьор

Винаги, когато имате възможност, се качвайте до съответния етаж пеша. И слизайте пеша. Това е наистина тривиален съвет, който сте чували хиляди пъти. Но именно затова сте го чували, защото работи.

Затова – забравете асансьора и изберете стълбите. Много полезно ще бъде, ако се качвате в темпо и леко на пръсти – така натоварвате интензивно прасците и бедрата.

Ходете повече пеш

Ако има как да стигнете от точка А до точка Б без да ползвате градския транспорт или колата, изберете вървенето. За по-далечни разстояния и ако времето и трафикът го позволяват, може да използвате велосипед.

Освен, че така е по-полезно за тялото и здравето ви, помагате и на природата, лишавайки я от един автомобил по-малко.

Разходете се с бебето

Невъзможно е да отделите бебето от себе си и затова смятате, че няма как да тренирате. Грешка! Винаги може да направите една разходка в много интензивно темпо, носейки бебето в кенгуро или слинг.

Или пък стратегически да купите бебешка количка, подходяща и за бягане (някои модели са перфектни за тази цел) и да разхождате малкото, тичайки в парка.

Заменете бюрото

Ако се налага да работите от дома си, съвместявайки умело майчинството и работата, може да приложите една изпитана хитрина. Когато е възможно, прехвърляйте работата от бюрото на по-висока повърхност: кухненската маса, библиотеката, по-висок шкаф.

Идеята е да поработите за известно време прави, като успоредно може да правите серии от стягане и разпускане на мускулите на задните части. При такъв тип работа е важно ръцете да бъдат на височината на лаптопа ви или тефтера, в който водите записки, за да не се натоварват рамената.

Снимка: Shutterstock

Танцувайте с децата

Ако децата вече са по-големи и могат да стоят стабилно на краката си, не се колебайте да включите в игрите им и малко танци, след което задължително се присъединете към тях.

Освен, че това е приятна форма на движение, танците доказано гонят стреса и умората, натрупани през деня. И са много забавни.

По материали от Mamma pret a porter

Спорт

5 чести грешки, когато избирате спорт за детето

Спорт

Учени от САЩ: спортът прави децата по-успешни

Спорт

Малкото дете се страхува да спортува

Още от Спорт

Йогата е полезна е за малчуганите

Снимка: Shutterstock

10 ползи от йогата при децата

Снимка: Guliver / iStock

Подготовка за бременност и раждане в 5 стъпки

Изборът на спорт за различните членове на семейството зависи и от конкретната цел, която искат да постигнат.

Снимка: Shutterstock

Как да изберете правилния спорт – за себе си и за децата

Зимните спортове са чудесна тема за рисуване.

Снимка: Shutterstock

Спорт през зимата

Децата трябва да се научат да спортуват от съвсем малки.

Снимка: Sutterstock

Навикът да не се занимаваме със спорт е от детството

Коментари

Трябва да сте регистриран потребител за да напишете коментар

Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание.

Виж всички коментари

Най нови

В този период децата преминават през различни етапи на двигатена активност.

Снимка: Shutterstock

По тази изключително важна тема колегите от Obekti.bg разговарят в новия епизод на своята подкаст поредица.

Илюстрация: Shutterstock

Не всичко в живота е само черно и бяло, така че започнете да мислите цветно.

Снимка: Shutterstock

Образователна платформа ще бъде с безплатен достъп за всички ученици от 1. до 3. клас включително.

Снимка: издателство Клет България

Вижте още

Снимка: Guliver / iStock

Здраве

Ръст и тегло на бебето до 1 година

Какви са нормите месец по месец и на какво може да се дължат отклоненията от тях

Снимка: Guliver / iStock

Здраве

9 ранни признака на аутизъм

Главната задача на родителите е да ги разпознаят

Илюстрация: Guliver / iStock

Здраве

Ужас: детето има глисти

Как да разпознаем паразитите и какво може да направим

По възраст

В този период децата преминават през различни етапи на двигатена активност.

Снимка: Shutterstock

Да поговорим

Какви движения умеят децата между 12 и 24 месеца

Етапите, през които минават най-малките, и как да ги насърчим да преодолеят страховете си

Бъдете особено внимателни с жена, премиала през такава загуба.

Снимка: Shutterstock

Здраве

Какво да кажем на жена, претърпяла спонтанен аборт

Загубата на бебето е болезнено събитие, така че внимавайте за думите си

Момиченце с намазани с крем пъпки. Снимка: Getty

Здраве

Три оръжия срещу белезите от варицела

Как да се грижим за пъпките във всеки етап от болестта, разказва д-р Сияна Живкова

Снимка: Guliver / iStock

Мнение на специалиста

5 грешки, които взривяват брака

И не е виновна само свекървата

Дете виси от клон с главата надолу. Снимка: Guliver / Getty

Да поговорим

Не повтаряйте непрекъснато „Внимавай!“

Нека детето направи своите грешки, няма страшно

Отворена книга, чаша кафе и кокичета. Снимка: Getty 

За децата е полезно да се научат да помагат в домашната работа.

Снимка: Shutterstock

Да поговорим

Научете децата да помагат

Полезно е да ги включвате в домашните дейности