От началото на пандемията костите на децата стават по-крехки

Заради обездвижване и грешки в менюто, които трябва да бъдат избегнати

05 август 2021 г.

Снимка: Guliver / Getty

Диетологът д-р Кари Ракстън твърди, че от началото на пандемията костите на децата са станали по-крехки, което увеличава риска от остеопороза в зряла възраст. Проучването му е направено съвместно с Dairy Gap.
Мнението на д-р Ракстън подкрепя и д-р Низа Аслам, който съветва за промяна в начина на хранене. Защото, според специалистите, диетата може да играе огромна роля за укрепване на костите - както при възрастните, така и при деца.
„Костите, които нямат витамини, протеини, минерали и са лишени от упражнения, стават крехки“, предупреди д-р Аслам.

За да се намали рискът от остеопороза, експертите препоръчват да се яде кисело мляко. Научното моделиране, създадено от Британската фондация за хранене, показа, че ежедневното добавяне на кисело мляко може да помогне за повишаване на така необходимите нива на калций.
Богатите на хранителни вещества храни са не само добър източник на калций, но и добър източник на протеини.
Въпреки че някои кисели млека могат да бъдат обогатени с витамин D, те също могат да съдържат:
- Йод
- Калий
- Фосфор
- Витамини от група В

Снимка: Guliver / Getty

Хранителната стойност на киселото мляко за здравето на костите е добре известна.
Друг важен минерал, на който трябва да обърнете внимание, когато става въпрос за здравето на костите, е магнезият.
Смята се, че магнезият помага за контролиране на хормона PTH - на паращитовидната жлеза, който отговаря за нивото на калций в кръвта и предотвратява разрушаването на костите.
Отличен източник на магнезий са зелените листни зеленчуци като:
- Зеле
- Спанак
- Кресон, известен още като воден крес, поточарка или мокреш. 
- Маруля

Друг богат източник на магнезий са ядките като бразилски орехи, кашу, фъстъци, орехи и лешници. Ядките също съдържат калций,и наистина са хранителни.

 

Коментари
Последни видеа

Ако ти ме помниш

25 октомври 2021 г.