Но обществото става по-чувствително към темата
Снимка: Shutterstock
Всяко четвърто дете в България отива всяка сутрин на училище със страха и напрежението, че може да му се случи нещо, пише Мениджър Нюз. Това твърди психологът Иван Игов в интервю за „Фокус“ във връзка със случаите на агресия и насилие от страна на младежи и мерките за справяне с проблема.
„Хубавата новина е, че всъщност ние ставаме по-чувствителни към тези теми. Статистиката показва, че в последните 5-6 години нещата не са се променили. Но лошата новина е, че остават в много висок процент. Тормозът, който е висшата форма на насилие и означава, че едно дете е подложено на насилие поне веднъж седмично, остава висок. В България той е между 25 и 27%, което означава, че всяко четвърто дете отива всяка сутрин на училище със страха и напрежението, че може да му се случи нещо”, обясни Иван Игов.
„Това, което е още по-неприятното е, че случаите започнаха да стават по-драматични, включително има и убийства, които са извършени от непълнолетни и случаи, които се записват и след това пускат в социалните мрежи. Все повече се повиша процентът на насилието в интернет чрез социални мрежи и мобилна телефония. Така че като цяло, бройката на тези случаи не е станала кой знае колко висока, но те започват наистина да стават обществена заплаха, защото много деца отиват на училище със страх, а властите, както и цялото общество сякаш няма механизма да се справи с това”, посочи психологът.
Той отчете, че агресорите започват да се хвалят с това, което правят, без да имат чувството за вина или чувството, че извършват проява, която е в разрес с обществените порядки.
„Интернет започва все повече и повече да се превръща в място, където децата се опитват да покажат своята индивидуалност и своето различие. Докато едно време можеше да се похвалиш само на приятелите, на съучениците, сега можеш да се похвалиш на целия свят, когато пуснеш нещо такова. Но липсата на чувствителност към това, че този клип показва мъчение, страдание на друго дете наистина е обезпокоителна тенденция, което означава, че чувството на емпатия, чувството на съпричастност в децата започва да закърнява”, допълни Игов.
Колкото по-рано стартирате заниманията по математика, толкова повече ползи ще извлече детето.
Снимка: Shutterstock
Трябва да сте регистриран потребител за да напишете коментар
Коментари