Спорт според възрастта: до и над 45 години

Велосипед и плуване, йога и бързо ходене – най-препоръчителните тренировки

07 януари 2019 г.

Снимка: Shutterstock

Годините променят много неща - от храненето и грижите за тялото до възможностите и изискванията към себе си и околните, но сега говорим за правилните спортни натоварвания. Тук ви дадохме идеи за възрастта до 25 и до 35 години, предстои да видим какви са особеностите и потребностите на тялото над тази възръст.

До 45 години

Освен постепенните хормонални промени в организма започват възрастови изменения. Те се отнасят най-вече до подвижността на ставите и еластичността на сухожилията.

Тренировките в този период най-често имат цел да запазят фигурата и да удържат колебанията в теглото без вреда за здравето. Физическите натоварвания могат да бъдат най-различни, но все пак е добре да предпочитате по-щадящи упражнения без прекалено натоварване на сърцето.

Сред най-препоръчваните спортове са плуването, дългите разходки и бързото ходене, а също карането на велосипед. Колко често да ги практикуваме зависи много от това как сме спортували преди това и изобщо от начина на живот и физическата подготовка. При всички положения преди всяка тренировка е нужно добро загряване и разтягане, за да избегнем проблеми с гърба и коленете.

Докато преди тази възраст на жените са необходими около 2000 ккал дневно чрез приема на храна, сега вече е добре да се обръща повече внимание на това какво и колко хапваме, тъй като зачестяват колебанията в килограмите. И леко да се намалят калориите - на около 1800 дневно. Но все пак трябва да имаме предвид и колко сме високи, и каква е костната ни конструкция.

Над 45 години

Настъпва време в което женското тяло се готви за менопаузата и са възможни различни неприятности – скокове в нивата на хормоните, на кръвното налягане, намаляване на подвижността на ставите, признаци за артроза, остеопороза и други болести.

Активността над 45 е важна, за да балансира и регулира работата на различните системи и да предотврати задълбочаване на болести като хипертония, например. В този период е важно да се действа внимателно и всякакви физически натоварвания е разумно да се съгласуват с лекар.

Когато няма противопоказания, можете да продължите с плуването и вървенето пеша в спокойно темпо, да включите йогата във всекидневието си, ако не сте го направили до този момент. Йога позите и практиките облекчават болките в гърба, нормализират храносмилането и тонизират тялото, освен това освежават и психическата нагласа и по своеобразен начин пазят от депресия.

Снимка: Shutterstock

Имайте предвид, че сърдечният мускул отслабва, а това води до определени рискове, затова не се препоръчват подскоци, тичане и натоварващи спортни сеанси, особено, ако теглото е над нормата.

Продължителността на спортните занимания е добре да бъде в рамките на един час, а минималната тренировка не бива да бъде под 30 минути. Дисциплината и търпението да поддържаме физическа активност и да се храним правилно стават все по-важни.

Марина Атанасова по материали на letidor.ru

Коментари
Последни видеа